Workshop o kvalitě vnitřního prostředí s měřením CO2 pro SŠ a VOŠ
Na to odpoví workshop o úsporách energie v budovách a kvalitě vznitřního prostředí pro studenty střednícho odborných a vyšších odborných škol. Vzdělávací program trvá 4 vyučovací hodiny a seznamuje účastníky s principy energeticky šetrných budov. Díky němu si studenti pomocí zážitkových edukačních metod uvědomí význam úspor energie pro člověka a přírodu v návaznosti na jejich každodenní život. Příklady budou aplikované na jim společně známé prostředí, tj. školu. Jedním ze silně akcentovaných témat je vedle udržitelnosti také důležitost kvality vnitřního prostředí a jeho vliv na zdraví lidí. Větrání ve školách představuje podceňované a zanedbávané téma, které přitom silně ovlivňuje kvalitu učebního procesu. Značná část workshopu bude věnována pasivním a nulovým domům, které jsou logickou odpovědí na potřebu vysoké úspory energie a současně zdravého vnitřního prostředí.
S nabídkou workshopu byly osloveny střední a vyšší odborné školy po celé ČR. Každá přihlášená třída, v níž workshop proběhá, dostává vlastní digitální měřič kvality ovzduší v místnosti, který si žáci připevní na stěnu ve své mateřské třídě, ve které tráví většinu své výuky. Díky měřiči mohou sledovat, monitorovat a vyhodnocovat koncentraci CO2, teplotu a vlhkost v místnosti.
Data z digitálních měřičů kvality ovzduší v místnosti sbíráme do společné databáze, která bude následně vyhodnocena a publikována v samostatné Zprávě o kvalitě vnitřního prostředí ve školách. Zpráva tak přispěje k propagaci a osvětě o problematice nutnosti větrání ve školách a budovách.
Termíny měření:
- listopad, prosinec 2016 (zúčastnilo se 9 škol z 8 krajů, 28 tříd na 14 seminářích, 307 studentů)
- zima 2017 (v jednání)
Workshop s měřením CO2 na SŠ a VŠ byl vytvořen v rámci projektu „Podpora technického vzdělávání pro studenty středních a vysokých škol“. Tato akce byla realizována s dotací ze státního rozpočtu v rámci Státního programu na podporu úspor energie a využití obnovitelných a druhotných zdrojů energie pro rok 2016.